حضرت آدم و عیسی

حضرت آدم و عیسی

 آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی آل عمران به تشابه حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام اشاره می‌کند. هیچ مقایسه‌ی دیگری مانند این بین هیچ پیامبر دیگری در قرآن کریم نیامده است. چند بار نام این دو پیامبر در قرآن کریم بیان شده است؟ به تعداد برابر و دقیقا ۲۵ بار هر کدام. آیه‌ای که به تشابه حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام می‌پردازد به قرار زیر است:

در واقع مثل عیسى نزد خدا همچون مثل [خلقت] آدم است [که] او را از خاک آفرید، سپس بدو گفت باش پس وجود یافت. (آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی آل عمران)

 

لغت تعداد تکرار
آدم ۲۵
عیسی ۲۵

 

برخی بدون در نظر گرفتن قدرت مطلق خداوند می‌گویند که حضرت عیسی (ع) تجسم خداوند است چون وی بدون پدر به دنیا آمده است. خداوند مثل حضرت آدم (ع) را می‌آورد چون او بدون پدر و مادر خلق شد. با چنین تمثیلی خداوند نشان می‌دهد که نسبت دادن قدرت‌های الهی برای حضرت عیسی (ع) کاری بس غیر منطقی است. خداوند در عین حال که به تشابه حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام اشاره می‌کند همچنین این حقیقت را در قالب اعجاز عددی در قرآن مجید می‌آورد و نام هر یک از این دو ۲۵ بار در قرآن تکرار می‌شود. اعجاز ریاضی این حقیقت تنها در این مورد خلاصه نمی‌شود. بیایبد تا جدول زیر را بررسی نماییم:

 

از ابتدا آدم عیسی از آخر
شماره‌ی سوره شماره‌ی آیه شماره‌ی سوره شماره‌ی آیه
۱ ۲   ۲   ۲۵
۲ ۲   ۲   ۲۴
۳ ۲   ۲   ۲۳
۴ ۲   ۳   ۲۲
۵ ۲   ۳   ۲۱
۶ ۳   ۳   ۲۰
۷ ۳   ۳   ۱۹
۸ ۵   ۳   ۱۸
۹ ۷   ۴   ۱۷
۱۰ ۷   ۴   ۱۶
۱۱ ۷   ۴   ۱۵
۱۲ ۷   ۵   ۱۴
۱۳ ۷   ۵   ۱۳
۱۴ ۷   ۵   ۱۲
۱۵ ۷   ۵   ۱۱
۱۶ ۱۷   ۵   ۱۰
۱۷ ۱۷   ۵   ۹
۱۸ ۱۸   ۶   ۸
۱۹ ۱۹   ۱۹   ۷
۲۰ ۲۰   ۳۳   ۶
۲۱ ۲۰   ۴۲   ۵
۲۲ ۲۰   ۴۳   ۴
۲۳ ۲۰   ۵۷   ۳
۲۴ ۲۰   ۶۱   ۲
۲۵ ۳۶   ۶۱   ۱

 

آیه‌ی ۵۹ سوره‌ی آل عمران است که به رابطه‌ی بین حضرت آدم و حضرت عیسی علیهم السلام اشاره می‌کند. این تنها آیه‌ای است که این دو اسم با هم آمده‌اند. در این آیه هر دو اسم ۷ بار از اول قرآن کریم تکرار می‌شود. از طرف دیگر اگر از آخر قرآن کریم شروع به شمردن نماییم در این آیه هر دو اسم ۱۹ بار تکرار می‌شوند.(این مثالی از معجزه‌ی توأمان اعجار عددی ۱۹ و اعجاز ریاضی در فهرست الفبایی قرآن کریم می‌باشد. )

و بطور شگرفی ۱۹ امین تکرار هر دو اسم از ابتدای قرآن در سوره‌ی مریم می‌باشد که ۱۹ امین سوره‌ی قرآن مجید است. این دو اسم تنها یک بار در سوره‌ی مریم تکرار شده که ۱۹ امین تکرار این دو اسم از ابتدای قرآن کریم است.

تعداد آیه‌های بین این دو اسم در سوره‌ی مریم نیز جالب توجه است. لغت عیسی در آیه‌ی  ۳۴ام سوره‌ی مریم و لغت آدم در آیه‌ی ۵۸ام آمده است. اگر ما از آیه‌ی ۳۴ام شروع به شمردن آیات کنیم آیه‌ی ۵۸، ۲۵امین آیه خواهد بود. و ۲۵ تعداد تکرار این دو لغت در قرآن کریم می‌باشد.

 

شماره‌ی آیه شماره
۳۴ ۱
۳۵ ۲



:: موضوعات مرتبط: علائم ظهور(مهدويت) , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : هومن
تاریخ : یک شنبه 3 آذر 1392
مطالب مرتبط با این پست