استون هنج

استون هنج

 

استون هنج اثری بجای مانده از دوران باستان است و پیش بینی میشود که حدود ۳۱۰۰ سال قبل از میلاد ایـــــجاد شده باشد و همچنان بعنوان معمایی رمز آلود در سطح جهان شناخته میشود که هیچ باستان شناسی تا کنون پی به راز آن نبرده است . تخمین زده اند برای ساخت این بنا بیش از سی میلیون ساعت وقت صرف شده است و معنای آن سنگ های آویزان میباشد . سنگ های چند تنی که از مسافت های دور به دشت سالیسبوری انگلستان آورده شده اند . دانشمندان بر این باور هستند که این سنگ ها توسط غلتک های چوبی و یا توسط ۵۰۰ مرد قوی با طناب حمل شده انـــد . عده ای از پژوهش گران معتقد اند استون هنج مکانی برای عبادت و یا قربانی کردن بـــــوده است . عده ای هم گفته اند محلی برای پیش بینی موقعیت خورشید و ماه نسبت به زمین و تعیین فصول بوده است . امروزه فقط نیمی از بنای اصلی استون هنج باقی مانده است با این حال یکی از محبوب ترین اماکن توریستی جهان بحساب میآید .

 

Stonehenge 2 استون هنج

مایک پارکر پیزون از دانشگاه شفیلد انگلستان در ضمن تحقیقاتش به این نتیجه رسید که استون هنج بنای یاد بوده فردی بوده است . همچنین بر طبق حفاری هایی که از آنجا بدست آمده اجساد افراد بسیاری را پیدا کرده اند و تجزیه و تحلیل های دندانهایشان نشان میدهد که مطعلق به مناطق دور نظیر ایرلند ، ولز و شــــــــمال انگلستان میباشند بر همین اساس برخی بر این باور اند استون هنج مکانی برای درمان بیماری های مردم بوده است . برخی نیز معتقد اند گذشتگان از آنجا برای مشاهده ی آسمان و کســوف و خــسوف خورشید استفاده میکردند . برخی دیگر آنجا را یاد بودی برای روی آوردن مردم از زندگی شکاری ( شکار حیوانات ) به کشاورزی میپندارند . عده ای از شاهدان عینی رفت و آمد یــــوفوهایی که در اطراف این بنا پرواز میکنند را گزارش داده اند به همین دلیل اســـتون هنج میتواند در قدیم جایگاهی برای فرود آنـــها بوده باشد .

Stonehenge 3 استون هنج

محققان میگویند آغاز ساخت این بنا از حدود ۶۵۰۰ سال پیش تا ۳۰۰۰ سال پیش بوده است . استون هنج توسط هیچ فرهنگ شناخته شده ای ساخته نشده و هیچ گونه زبان و یا خطی در آن بکار نرفته است . امـــــا شک و گمانه زنی هایی که در اطراف آن وجود دارد بسیار قابل توجه است .




:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: استون هنج ,
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : هومن
تاریخ : دو شنبه 27 خرداد 1392
مطالب مرتبط با این پست