سیگنالی بنام «!Wow»

سیگنالی بنام «!Wow»

سیگنالی بنام «!Wow»  به معنای دقیق کلمه  تاکنون هیچ «تماس نزدیکی» ثبت نشده است، خواه از طرف موجودات فرا زمینی باشد خواه نه.

در واقع پژوهشگرانSETI به طور مکرر سیگنال هایی دریافت می کنند که از پیام های فرازمینی تقلید شده اند.با وجود این ، آنها برای جست وجو های رادیوییِ خود از آنتن های فوق العاده بزرگ ، وبرای شکار پالس های نوریِ موجودات فضایی از تلسکوپ های نوری رصد خانه ای استفاده می کنند.این ابزار به شدت حساس اند ،بطوری که پژوهشگران  اغلب در دام پدیده های طبیعی وجاروجنجال های رادیویی سیاره خودمان گیر می افتند.

اما SETI باسیگنالهایی روبه رو شده است که به نظر می رسید واقعی اند، مثلا:

معرف ترین سگینال به30 سال پیش بر می گردد. «جِری اِهمان » اخترشناس امریکایی  داستان را این طور بازگو می کند:

(( من در حالی که خروجی چاپ شده رصد خانه را مرور می کردم، ناگهان با سیگنال عجیب وغریبی مواجه شدم.در واقع من چنان تحت تاثیر قرار گرفته بودم که کنار سیگنال روی کاغذ نوشتم :«Wow!». ))

                              آیا این سیگنال فراخونی از جانب موجودات فرازمینی بود؟

احتمالا نه. این سیگنال هرگز دوباره یافت نشد.چند دقیقه پس از نخستسن تشخیص ، پرتو دوم از«آنتن گوش بزرگ»عبور کرد ، اما هیچ سیگنالی آشکار وثبت نشد.پژوهشگران SETIو ناسااز همان روز به امید این که شاید دوباره این سیگنال را یافت کنند به جست وجو پرداختند.اما تلاش آنها بی فایده بود.

سرانجام سیگنال «Wow» به بحث های اصلی در داستان های علمی – تخیلی وتالار های گفت وگوی اینترنتی بدل شده بود، جایی که  آماتور های علاقه مند ومردم غر می زنند که دانشمندان به این مدارک آشکار موجودات فضایی بی اعتنایی می کنند،اما سیگنالی که فقط یکبار کشف شده است نمی تواند پژوهشگران SETIرا متقاعدکند که موجودات فضایی را کشف کرده اند.

 

15 آگوست مصادف با سي و چهارمين سالگرد دريافت يک سيگنال فرازميني راديويي در پهناي باند باريک است اين سيگنال که توسط راديو تلسکوپ "گوش بزرگ" دريافت شد اميدي بزرگ در تلاش براي يافتن هوش فرازميني بود.به گزارش مهر، دانشمندان پروژه تحقيق براي هوش فرازميني (SETI ) در رصدخانه راديويي دانشگاه ايالتي اوهايو در سال 1956 با هدف دريافت سيگنال هاي فرازميني شروع به ساخت راديو تلسکوپي به نام "گوش بزرگ" (Big Ear) کردند.ساخت اين راديو تلسکوپ در سال 1961 به پايان رسيد و سرانجام توانست کار خود را در سال 1963 آغاز کند.اين راديو تلسکوپ توانست در 15 آگوست 1977 سيگنالي با عنوان "واووو! سيگنال" (Wow! Signal) را دريافت کند.Wow! Signal يک سيگنال راديويي قوي پهناي باند باريک بود که توسط "جري آر. اهمان" در 15 آگوست 1977 دريافت شد. دلايل محکمي وجود دارد که تاييد مي کند اين سيگنال که از يک منشاي غيرخورشيدي و غير زميني بالقوه ارسال شده است.راديو تلسکوپ "گوش بزرگ" توانست به مدت 72 ثانيه "واوو! سيگنال" را ثبت کند اما پس از آن ديگر هرگز نتوانست دوباره چنين سيگنالي را رديابي کند.

منبع  : http://ufo.msc.loxblog.com




:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: سیگنالی بنام «!Wow , Wow ,
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
نویسنده : هومن
تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست